Summa sidvisningar

Translate

tisdag 12 maj 2009

Trädgård..

Rosorna kom i fredags och är planterade på sina platser.Vad spännande att vänta och se hur det kommer att bli.
Måste bara rekomendera www.hortogreen.com.
Så smidigt att få allt levererat till dörren.
Bra priser och jättefina plantor.
Dom skickade med årets växtkatalog oxså...nu vill jag ju bara beställa ännu mer!!!
Får nog lugna ner mej till hösten eller nästa vår.
Snart är jag klar med grönsakslandet..potatisen,jordgubbarna och lite annat har jag fått ner.
Det är ett litet hörn kvar att rensa och fixa till.
Allt växer från dag till dag i växthuset,så innan helgen ska det ut i landet.
Rabatten runtom landet är inte riktigt färdig heller.Där det är klart har jag sått ringblommor och blåklint.Rosportalen vid ingången satte jag en gul klängros på vänstersidan och klättervildvin på höger. Sen är det krossade gamla takpannor i gångarna på marken.Dels för att det lyser upp lite och sen slipper det bli så himla geggigt och lerigt när man vattnar.
Ha en bra dag! Nu ska jag ut och måla klart drängstugan ( blivande gäststugan och bastun)

Inga kommentarer: