Summa sidvisningar

Translate

tisdag 7 februari 2012

Bakat och sytt "korvar" idag


Hej på er!

Idag ska jag inte klaga på att jag fryser.
Väldigt varmt och gött är det inne,eftersom ugnen stått på i flera timmar.
Baka ca 50 kanel bullar,2 bröd limpor och en Beatles kaka som jag inte är riktigt färdig med. Den ska bara glaseras med hasselnötter mm





Kallt och  dragit har det varit i köks fönstren i helgen när det var närmare 20 minus.Vi fick lägga små frotte handdukar bakom blomkrukorna för det blev is längst ner på rutorna =(







Igår kväll kom jag på att jag hade lite tyg kvar efter jag sydde gardiner till köket. (räckte precis till två stycken)
Undertiden bullarna jäste sydde jag små "korvar" som jag fyllde med fyllning man har i kuddar. Blev snyggare än att ha handdukar där i alla fall.
Ni kanske trodde jag sytt "korvar" till valparna, men icke då!
Än är dom för små för lek och bus
Lite tv tittande blir det ikväll och smaka på det nygräddade brödet.
Kram Sari

3 kommentarer:

Monika sa...

Hallåj! :o)

Trodde du sytt korvar till valparna när jag såg rubriken :o)

Så mycket gott du bakat. Härligt!

Må så gott!

Kram
Monika

Anki sa...

Snygga korvar, jäkla smart idé...ska nog ta efter den då jag oxå har is i fönstren när det är riktigt kallt ute!
Ja vi får hålla tummarna för att dom har bättre tur den här gången, det är stooort att bli mormor!

Ha en mysig helg!
Kram Anki

Anonym sa...

Bra idéer du får! Skulle också behöva korvar i mina fönster... Kram Anna