Summa sidvisningar

Translate

onsdag 6 januari 2010

Längtar efter våren



Ja nu längtar men ju lika mycket efter vår som för ettag sen efter advent och jul.
Alla julsakeer är nerplockade och granen åkte ut idag...Vi får hem lillla valp fröken imorgon!
Sydde nya köksgardiner igårkväll av rest tyg och gammalt lakan och idag syr jag en mysig liggdyna till vovven.
Allt tyg jag syr av kommer från Kristinedals textilfabrik en liten bit härifrån (ja,förrutom gamla lakan då...)
Ingen vår i sikte här inte! Det har snöat heeeela dagen och varit runt 15 minus.
Varmvattnet frös för oss i söndags men som tur var så fick maken en lysande ide`.
Vi släpde en stor diesel värmare från verkstan till gårdshuset och sen på måndag  kväll fanns det varmvatten igen.   Jajaa det är en del av charmen med att bo ute på landet *hihii*
Huvudsaken var att det iaf.fanns KAFFE vatten :o)
Ha en trevlig trettondags kväll / sari

5 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vilka urgulliga gardiner oh himla fint tyg.vad jobbigt att det frös men tur det löste sig.Herr frost är inte skoj vi har 22 grader burr.Ha en skön kväll varmkram Rita ♥

sylvia sa...

hei på deg.
så herlige kjøkken gardiner du har.
moro å gjøre sånt.
kaldt her om dagen.vil ha vår nå.
kommer snart.
varm klem fra sylvia

Ida sa...

Så fina gardiner, älskar att använda lakan till saker, synd bara att jag inte har ngn begåvning för att sy.

Vad härligt med en liten valp. Har inte hunnit läsa så mkt gammalt så jag frågar ist. vad blir det för ras??
Blir lite avis, skulle gärna ha en liten igen, men min är bara 6 år och vi har nog inte tid för ännu en buse.
Ha det så gott.
kram Ida

Anonym sa...

Jättefina gardiner passar bra i dina fönster.

Hanna sa...

Så fina gardiner.
Visst är det roligt att ta fram julsakerna, men det är rätt skönt när det är borta också tycker jag.
Vad skönt att ni kunde få varmvatten.
Kram
Hanna